Produkt Á-pris Antal Delsumma

Frågor och svar

Beställning

Är det någon åldersgräns för att få handla?

Ja, för att handla från oss krävs det att du är 18 år fyllda. Är du minderårig krävs målsmans tillstånd.

Måste beställningen godkännas?

Ja, för att säkerställa att allt ser korrekt ut måste varje enskild beställning manuellt godkännas av oss.

Hur lång tid tar det normalt innan en beställning godkänns?

Normalt godkänns en order inom ett fåtal timmar. Läggs ordern nattetid kan det dröja till nästa morgon.

Ingår moms i priserna på hemsidan?

Ja, alla priser på hemsidan inklusive fraktavgiften är angivna inklusive moms på 12%.

Med hur kort varsel kan jag beställa?

För att vi ska kunna garantera att beställningen är genomförbar måste en beställning inkomma senast kl 14:00 dagen innan leveransdatumet. Däremot brukar vi kunna ordna beställningar med kortare varsel än så, kontakta oss i så fall så försöker vi ordna det!

Finns det ett minsta ordervärde?

Vi har ett minimiavgift på 800 SEK, vilket innebär att det om din orders totala värde inklusive moms understiger minimiavgiften tillkommer en småorderavgift motsvarande mellanskillnaden mellan ordervärdet och minimiavgiften.

Leverans

Vart kan ni leverera?

Vi har möjlighet att leverera beställningen till din dörr sålänge du bor inom Storstockholm.

Vilka tider kan ni leverera?

Vi kan leverera beställningen mellan 06:00-20:00 alla dagar i veckan.

Vad kostar leveransen?

Leveranskostnaden baseras på avstånd från oss (Sundbyberg) samt ordervärdet. Beroende på ordervärdet kan ett visst antal km ingå enligt vår leveranstabell. Klicka här för att se pristabeller och räkna ut just din leveranskostnad.

Hur fungerar det om jag har portkod eller annat hinder?

I samband med beställning kan du ange eventuell portkod eller om det krävs nycklar osv. Vi kommer att i de fall där det krävs kontakta dig per telefon under utkörningen.

Hur pass bra håller ni leveranstiden?

Vår ambition är att alltid leverera på exakt angiven leveranstid, däremot kan leveranstiden ha en felmarginal på max 1 timme då det finns faktorer bortom vår kontroll såsom t.ex. trafikbildning. Normalt levererar vi dock punktligt och förekommande förseningar rör sig om mellan 5-15 minuter.

Vad händer om jag inte tar emot beställningen?

Vi kommer att försöka kontakta dig per telefon och avvakta några minuter. Får vi fortfarande ingen respons inom den tiden åker vi vidare och du debiteras för hela orderbeloppet inklusive fraktavgiften. Vill du göra ett nytt försök kan vi göra en omleverans, du bebiteras då för leveranskostnaden två gånger.

Vad händer om ni inte dyker upp?

Skulle vi inte dyka upp inom en timme efter angiven leveranstid och bristen inte skulle ligga hos dig kommer du givetvis att kompenseras med rimlig kompensation. Vi garanterar alltid minst hela ordervärdet i ersättning.

Betalning

Hur kan jag betala min beställning?

Vi erbjuder kostnadsfria bankkorts- och internetbanksbetalningar via vår betalterminal som sköts av Payson samt möjligheten att betala med Swish direkt via hemsidan. Vill du inte ligga ute med pengar i förväg kan du istället betala kontant, med Swish eller med bankkkort vid leveranstillfället. Vi erbjuder dessutom företag möjligheten att betala via faktura.

Du kan även göra en banköverföring till bankgirokonto 5140-0497.

Är betalningsmetoderna säkra?

All betalningsinformation såsom t.ex. kortnummer hålls säkert mellan dig och Payson/iZettle/Swish utan mellanhänder. Detta gör att du som kund kan känna dig extra trygg när du betalar på internet.

När måste jag betala?

Du kan antingen betala vid beställningstillfället eller vid leveranstillfället, det är helt upp till dig!

Vad händer om jag inte kan betala kontant?

Om du väljer att betala vid leveranstillfället och inte har pengar till hands kan vi ej lämna ut beställningen. Du blir dessutom ersättningsskyldig för hela orderbeloppet inklusive leveranskostnad.

Kan jag betala i förskott trots att jag valt att betala vid leverans?

Ja, du kan när som helst betala en beställning via bankkort/internetbank på ordersidan.

Är ni ett registrerat företag?

Ja, vi innehar både f-skattesedel samt finns registrerade i momsregistret.

Ändring/Avbeställning

Vad kostar det att ändra leveransdatum?

Det är kostnadsfritt att ändra leveransdatum på en beställning, däremot måste det göras senast en timme innan leveranstiden. Om man ändrar datum en längre period med kort varsel (mindre än 12 timmar innan leverans) finns dock risk att beställningen inte är dagsfärsk vid leverans.

Vad kostar det att avbeställa order?

Det är kostnadsfritt att avbeställa en order fram till 72 timmar innan leverans. Avbeställer du mellan 71-48 timmar innan leverans debiteras du för 50% av orderbeloppet exklusive frakt, dock lägst 400 SEK. Avbeställer du mellan 47-1 timmar/timme innan leverans debiteras du för 100% av orderbeloppet exklusive frakt, dock lägst 800 SEK.

Ångerrätt

Vad händer om jag är missnöjd med beställningen?

Om du upplever att beställningen inte levde upp till dina förväntningar får du mer än gärna kontakta oss så försöker vi lösa det. Vår strävan är att alltid tillfredställa våra kunder.

Kan jag ångra mitt köp efter leverans?

Du kan inte returnera produkterna efter att du mottagit leveransen om du inte upplever några brister/fel med beställningen då produkternas art inte lämnar utrymme för detta.